I know that you do not hear much of this today, as we are more ready to hear “God is going to give you…”, “God will bless you.” We are hoping that God is going to give us something. Although I have seen in this walk with Christ, that it is not only about waiting for what God will give us, but rather the question arises what am I willing to give up for God? That question has been present in my mind and heart, because we know that God does not need anything from us, but if he demands something from us it’s that, as the scripture says, to take up your cross and follow him.

Matthew 16:24Then Jesus told his disciples, “If anyone would come after me, let him deny himself and take up his cross and follow me.

Now if I’m really following that, it pushes me to deny myself and let it be him, the one who lives through me. This is what I have learned through these years that I have been a Christian and I would like to say to anyone who claims to be a follower of Jesus, the need that Christ is the one who lives in us, allowing this in our lives, we can see that if we deliver everything That we are, our whole being, mind and heart to Jesus, we will experience what the Apostle Paul mentions:

Philippians 1:6And I am sure of this, that he who began a good work in you will bring it to completion at the day of Jesus Christ.

Micah 6:6-8

“With what shall I come before the Lord,
    and bow myself before God on high?
Shall I come before him with burnt offerings,
    with calves a year old?
Will the Lord be pleased with thousands of rams,
    with ten thousands of rivers of oil?
Shall I give my firstborn for my transgression,
    the fruit of my body for the sin of my soul?”
He has told you, O man, what is good;
    and what does the Lord require of you
but to do justice, and to love kindness,
    and to walk humbly with your God?

So my encouragement for everyone who reads this, and who begins to leave everything for God and to live a life that pleases our God, knowing that it is not so much what we know the word, if not the author of the word, because God is pleased in those who have left All even more that they deny themselves to say Christ my life belongs to you! And I will not deny it is a difficult process, but I think this is the most gratifying thing a Christian, a son of God can do to please God. Allow the author of Life, who lives in us and through us, as his channels of love and above all that through our testimony is the glorified, all this happens when we have delivered everything to God.

Dear Brothers God Bless you It has been an honor to share this space with you, it has been a great blessing to be part of the teaching here in CCBC Mexico, and especially to experiment with many brothers and sisters in Christ what God is doing here , like raising pastors, teachers, leaders, servants, for their glory and being part of that is so exciting for me.

Carlos Ibarra

 

La Necesidad de Entregar todo a Dios.

Sé que no se escucha mucho esto hoy día, ya que estamos más listos para escuchar Dios te va a dar, Dios te va a bendecir, y estamos esperando más que sea Dios el que nos de algo, pero he visto en este caminar con Cristo, que no solo se trata de esperar que Dios nos dé, sino más bien surge la pregunta ¿Qué estoy dispuesto a dar por Dios?, esa pregunta se ha estado presente en mi mente y corazón, ya que sabemos que Dios no necesita nada de nosotros, pero si exige algo de nosotros y eso es como dice la escritura (Tomar su cruz y seguirle)

Ahora si realmente lo estoy siguiendo eso me empuja a negarme a mí mismo y dejar que sea El, el que viva por medio de mí. Esto es lo que he aprendido a través de estos años que tengo como cristiano y quisiera decir a todo aquel que se dice ser seguidor de Jesús la necesidad que tenemos de que Cristo sea quien viva en nosotros, permitiendo esto en nuestras vidas, podemos ver que si entregamos todo lo que somos, todo nuestro ser, mente y corazón a Jesús, experimentaremos lo que el Apóstol Pablo menciono en:

Filipenses 1:6

estando persuadido de esto, que el que comenzó en vosotros la buena obra, la perfeccionará hasta el día de Jesucristo;

Miqueas 6:6-8

¿Con qué me presentaré ante Jehová, y adoraré al Dios Altísimo? ¿Me presentaré ante él con holocaustos, con becerros de un año? ¿Se agradará Jehová de millares de carneros, o de diez mil arroyos de aceite? ¿Daré mi primogénito por mi rebelión, el fruto de mis entrañas por el pecado de mi alma? Oh hombre, él te ha declarado lo que es bueno, y qué pide Jehová de ti: solamente hacer justicia, y amar misericordia, y humillarte ante tu Dios.

Así que mi ánimo para todo el que lea esto, es que comience a dejar todo por Dios y a vivir una vida que agrade a nuestro Dios, sabiendo que no es tanto lo que conocemos de la palabra, si no al autor de la palabra, ya que Dios se agrada en aquellos que han dejado todo y aún más a aquellos que se niegan a sí mismos para decir ¡Cristo mi vida te pertenece!, Y no lo voy a negar es un proceso difícil, pero creo que esto es lo más gratificante sobre un Cristiano, un hijo de Dios puede agradar a Dios, permitirle al Autor de la vida, que viva en nosotros y a través de nosotros, como sus canales de amor y que sobre todo que por medio de nuestro testimonio sea El glorificado, todo esto sucede cuando hemos entregado todo a Dios.

Estimados hermanos (as) Dios les bendiga ha sido un honor poder compartir este espacio con ustedes, ha sido de gran bendición formar parte de la enseñanza aquí en CCBC México, y sobre todo experimentar junto a muchos hermanos y hermanas en Cristo lo que Dios está haciendo aquí, como levantar Pastores, Maestros, Lideres, Siervos, para su Gloria y ser parte de eso muy emocionante para mí.

Carlos Ibarra

Advertisements